Efektywne zarządzanie MŚP
Usprawnienie działania firmy możliwe jest właśnie dzięki technologii i zdecydowanie dzięki pokoleniu Y, które nie wyobraża sobie pracy bez spełnienia tych kryteriów.
2015-09-28, 16:12

Skąd refleksja na temat młodych, zdolnych i technologicznie zaangażowanych? Głównie stąd, że małe i średnie przedsiębiorstwa bazują właśnie na ich produktywności. Dwóch na trzech polskich pracowników zaznacza, że wszelkiego rodzaju mobilne technologie pozwalają oszczędzić czas i nie kolidują między życiem prywatnym a pracą.

Sukcesywnie, z roku na rok, wzrasta liczba przedsiębiorstw, która świadomie wykorzystuje korzyści płynące z nowoczesnych technologii. Właściciel firmy Infosun – Piotr Bandyk tłumaczy, że kiedy kilka lat temu wkraczał na rynek IT, żaden z jego klientów nie zdecydował się na przechowywanie i archiwizację danych za pomocą aplikacji działających w tak zwanej „chmurze”. Dlaczego? Ponieważ ówczesne polskie małe i średnie przedsiębiorstwa nie dysponowały odpowiednią wiedzą związaną z zabezpieczeniem powierzanych danych, co za tym idzie – obawiano się, że informacje dostaną się w niepowołane ręce, a nawet, że kluczowe dla nich kontakty biznesowa przejęte zostaną przez branżowe spółki.

Na szczęście w ciągu dziesięciu lat świat biznesu zaczął przybierać nowe kształty, a pokolenie Y nie bez powodu zapisze się w świadomości MŚP jako czynnik nadający bieg zmianom. Najodpowiedniej zobrazuje to zestawienie, które wskazuje na determinanty sukcesu w firmie. Po pierwsze – lepsza komunikacja z klientem, kolejne aspekty – użycie technologii do redukcji kosztów, wykorzystanie jej do mobilizacji oraz umożliwienie pracy z dowolnego miejsca.

Usprawnienie działania firmy w wymienionych powyżej kategoriach możliwe jest właśnie dzięki technologii i zdecydowanie dzięki pokoleniu Y, które nie wyobraża sobie pracy bez spełnienia tych kryteriów.

Ponad 90% klientów firmy Infosun, którzy jeszcze kilka lat temu do codziennej pracy wykorzystywali standardowe aplikacje Microsoft Office, a o usługach cloudowych nie chcieli nawet słyszeć, aktualnie nie wyobrażają sobie realizacji codziennych zadań na takich zasadach. Każda z firm ceni sobie komfort pracy w dowolny sposób i z każdego miejsca na świecie, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli bezpieczeństwa.

Większość pracowników MŚP nie spędza 8 godzin za biurkiem, z laptopem przed oczami. Stąd tak duże zainteresowanie usługą Office 365. Jak tłumaczy Piotr Bandyk, większość osób pracuje mobilnie, wykorzystując w tym celu tablety i smartfony. Tylko 30% z klientów Infosun deklaruje, że swoją pracę musi wykonywać w biurze. Dodaje on również, że świadczy to o tym, że mobilność rozumiana jest jako możliwość wydajnej i co ważniejsze – niczym niezagrożonej pracy zdalnej. Natomiast ponad 70% klientów potwierdza, że technologie mobilne pozwalają oszczędzić czas i wesprzeć produktywność działań, co wpływa na stabilność pomiędzy pracą a domem. Z analizy Infosun wynika także, że mając dostęp do materiałów firmowych w każdym miejscu, pracownicy wykazują się znaczną efektywnością.

Małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystujące Office 365 dopatrzyły się szansy na rozwiązanie konkurencyjności przy jednoczesnym ominięciu inwestowania we własną infrastrukturę IT.

Dla jeszcze niezorientowanych – Office 365 jest zbiorem aplikacji biurowych oraz usług, które oferowane są przez Microsoft. Rozwiązanie to dysponuje aplikacjami pakietu Office, które wzbogacone zostały usługami dodatkowymi, zpewniającymi dostęp do firmowej poczty e-mail, spotkań on-line, a także wymianie plików przy zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa – tłumaczy informatyk Piotr Bandyk. Usługa zapewnia szereg narzędzi dających możliwość tworzenia analizy biznesowej, raportów, wskaźników wydajności, wizualizowania danych w celu pozyskiwania ważnych informacji.

O popularność Office 365 sygnalizuje przede wszystkim dynamika sprzedaży usługi. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zainteresowanie chmurowymi na obszarze działania firmy Infosun usługami wzrosło zdecydowanie i w porównaniu z minionym 2014 rokiem, tegoroczna sprzedaż tej usługi w firmie Infosun wzrosła o 175%.

KONTAKT / AUTOR
Piotr Bandyk
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.