Skąd refleksja na temat młodych, zdolnych i technologicznie zaangażowanych? Głównie stąd, że małe i średnie przedsiębiorstwa bazują właśnie na ich produktywności. Dwóch na trzech polskich pracowników zaznacza, że wszelkiego rodzaju mobilne technologie pozwalają oszczędzić czas i nie kolidują między życiem prywatnym a pracą.
Sukcesywnie, z roku na rok, wzrasta liczba przedsiębiorstw, która świadomie wykorzystuje korzyści płynące z nowoczesnych technologii. Właściciel firmy Infosun – Piotr Bandyk tłumaczy, że kiedy kilka lat temu wkraczał na rynek IT, żaden z jego klientów nie zdecydował się na przechowywanie i archiwizację danych za pomocą aplikacji działających w tak zwanej „chmurze”. Dlaczego? Ponieważ ówczesne polskie małe i średnie przedsiębiorstwa nie dysponowały odpowiednią wiedzą związaną z zabezpieczeniem powierzanych danych, co za tym idzie – obawiano się, że informacje dostaną się w niepowołane ręce, a nawet, że kluczowe dla nich kontakty biznesowa przejęte zostaną przez branżowe spółki.
Na szczęście w ciągu dziesięciu lat świat biznesu zaczął przybierać nowe kształty, a pokolenie Y nie bez powodu zapisze się w świadomości MŚP jako czynnik nadający bieg zmianom. Najodpowiedniej zobrazuje to zestawienie, które wskazuje na determinanty sukcesu w firmie. Po pierwsze – lepsza komunikacja z klientem, kolejne aspekty – użycie technologii do redukcji kosztów, wykorzystanie jej do mobilizacji oraz umożliwienie pracy z dowolnego miejsca.
Usprawnienie działania firmy w wymienionych powyżej kategoriach możliwe jest właśnie dzięki technologii i zdecydowanie dzięki pokoleniu Y, które nie wyobraża sobie pracy bez spełnienia tych kryteriów.
Ponad 90% klientów firmy Infosun, którzy jeszcze kilka lat temu do codziennej pracy wykorzystywali standardowe aplikacje Microsoft Office, a o usługach cloudowych nie chcieli nawet słyszeć, aktualnie nie wyobrażają sobie realizacji codziennych zadań na takich zasadach. Każda z firm ceni sobie komfort pracy w dowolny sposób i z każdego miejsca na świecie, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli bezpieczeństwa.
Większość pracowników MŚP nie spędza 8 godzin za biurkiem, z laptopem przed oczami. Stąd tak duże zainteresowanie usługą Office 365. Jak tłumaczy Piotr Bandyk, większość osób pracuje mobilnie, wykorzystując w tym celu tablety i smartfony. Tylko 30% z klientów Infosun deklaruje, że swoją pracę musi wykonywać w biurze. Dodaje on również, że świadczy to o tym, że mobilność rozumiana jest jako możliwość wydajnej i co ważniejsze – niczym niezagrożonej pracy zdalnej. Natomiast ponad 70% klientów potwierdza, że technologie mobilne pozwalają oszczędzić czas i wesprzeć produktywność działań, co wpływa na stabilność pomiędzy pracą a domem. Z analizy Infosun wynika także, że mając dostęp do materiałów firmowych w każdym miejscu, pracownicy wykazują się znaczną efektywnością.
Małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystujące Office 365 dopatrzyły się szansy na rozwiązanie konkurencyjności przy jednoczesnym ominięciu inwestowania we własną infrastrukturę IT.
Dla jeszcze niezorientowanych – Office 365 jest zbiorem aplikacji biurowych oraz usług, które oferowane są przez Microsoft. Rozwiązanie to dysponuje aplikacjami pakietu Office, które wzbogacone zostały usługami dodatkowymi, zpewniającymi dostęp do firmowej poczty e-mail, spotkań on-line, a także wymianie plików przy zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa – tłumaczy informatyk Piotr Bandyk. Usługa zapewnia szereg narzędzi dających możliwość tworzenia analizy biznesowej, raportów, wskaźników wydajności, wizualizowania danych w celu pozyskiwania ważnych informacji.
O popularność Office 365 sygnalizuje przede wszystkim dynamika sprzedaży usługi. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zainteresowanie chmurowymi na obszarze działania firmy Infosun usługami wzrosło zdecydowanie i w porównaniu z minionym 2014 rokiem, tegoroczna sprzedaż tej usługi w firmie Infosun wzrosła o 175%.